GAPS Diyeti Nedir?

GAPS Bağırsak ve Psikoloji Sendromu
GAPS, İngilizce “Gut and Psychology Syndrome” kelimelerinin kısaltılması olup Türkçesi 'Bağırsak ve Psikoloji Sendromu’dur.
gaps diyeti ile ilgili görsel sonucu
Resimde görmüş olduğunuz kitaptan size daha önce bahsetmiştim. Eski yazılarımı okuyanlar Haşimato Tirodi hastası olduğumu bilirler. Şu lanet Haşimato hastalığı ya da hipotiroit hastalığı en çok kadınlarda görülmekle birlikte son dönem neredeyse 3 kişiden birinde olan bir hastalık. Benim bu konuyla özel olarak ilgilenme sebeplerimden en güçlüsü çocuklarımın ikisinde de çıkmış olması. Yeri gelmişken eğer tiroitlerinizle ilgili bir rahatsızlığınız varsa mutlaka çocuklarınıza da tahlil yaptırın. Genetik olduğu için onlarda olma ihtimali var çünkü.
gaps diyeti ile ilgili görsel sonucu
Sizlere kitabın hikayesini anlatayım. Uzm. Dr. Natasha Campbell'in uzmanlık alanı nöroloji. Bir gün oğluna otizm teşhisi konuluyor ve o da tedavi için araştırmalara başlıyor. Kendisinin de içinde bulunduğu tıp dünyasının bu konuda bir tedavisi olmadığını öğrenmek kendini çaresiz hissetmesine yol açıyor ama o vazgeçmiyor . Araştırmaları devam ederken Otizm, Depresyon, Disleksi, Dikkat Eksikiliği Hiperaktivite Bozukluğu, Haşimato Hastalığı vb.... bir sürü hastalığın sebebinin "Geçirgen Bağırsak Sendromu" olduğunu buluyor ve oğlunun bağırsaklarını tedavi etmek için bir diyet uyguluyor. Geçirgen bağırsak sendromunu tedavi edince oğlu da iyileşiyor ve şu an gayet normal bir şekilde üniversitede okuyan biri haline geliyor. Kendi oğlunu iyileştirdikten sonra başka çocuklara, insanlara da yardım etmek istiyor ve bir klinik açarak dünyanın her yerinden gelen insanlara bu diyeti öğretiyor. Hatta ücretsiz olarak telefonla danışmanlık bile yapıyor. 
gaps diyeti ile ilgili görsel sonucu
Ben kitabı alıp okuduğumda kendimde ve çevremdeki insanlarda gördüğüm pek çok sıkıntının sebebinin bu olabileceğini düşündüm. Ama kitapta anlatılan diyetin günümüz koşullarında uygulanmasının çok zor olduğunu, özellikle çocuklara şekersiz bir beslenme düzenini kabul ettiremeyeceğimi düşünerek vazgeçmiştim. Ancak bir yandan da çocuklarımın haşimatonun yaşattığı sıkıntıları yaşamasını istemiyordum. Bu yüzden bazı değişiklikleri yapabildim. Mesela kemik suyu kaynatmak, probiyotik destek kullanmak, şekeri ve şekerli şeyleri azaltmak. Ama sadece bunları yapabildim. Çünkü diyet epey katı. Ama sonunda tamamen iyileşmek var. Zayıflamak var mesela:))))
İlgili resim

Çevremde bu tarz sıkıntılarından söz eden herkese bu kitabı tavsiye ediyorum. Ve yaz tatilinde ilginç bir şekilde(aslında çok ilginç değil, siz hangi kanaldaysanız o kanaldan insanları çekiyorsunuz hayatınıza) GAPS Diyeti eğitimi almış bir nöroloji doktoru bayanla tanıştım. Diyetin katı olduğunu düşündüğümü söylediğimde bana o kadar da katı olmadığını aslında hepimizin uygulayabileceğini söyledi. Kendi hastalarına da bu diyeti öğrettiğini anlattı ve dedi ki "çocuğu hasta bir bayana öğrettim bu diyeti mahalledeki herkese anlatmış. Bir kadını eğit dünya değişsin" dedi. Evet bencede. Bir değişim yapmak istiyorsanız kadınları eğitmelisiniz, ikna etmelisiniz öncelikle.

gaps diyeti ile ilgili görsel sonucu

Bir sonraki yazımda probiyotiklerden bahsedeceğim. Neden kullanmamız gerektiğinden. Yine bu kitabı referans alarak. Sonuçta Dr. Natasha binlerce kişiyi bu diyetle tedavi etmiş. Özellikle son zamanlarda depresyonu olmayan kimse yok ve antidepresanlardan daha etkili, depresyonu tamamen iyileştirebilecek bir beslenme yöntemi çok değerli bence.

İlgili resim

Sağlıklı bağırsak, mutlu insan

İlgili resim

Gaps diyeti kimler için gerekli?

Anksiyete, otizm, şizofreni, epilepsi, depresyon, bipolar ve obsesif-kompulsif bozukluk, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu (DEHB) gibi rahatsızlıkların varlığında da GAPS tedavisine başvurulmaktadır. Ayrıca akne, alerji, anemi, demir eksikliği, bellek problemleri, çölyak, glüten intoleransına bağlı bozukluklar, diyabet, egzama, eklem ağrıları, MS, migren, Parkinson, romatoid artrit, sedef ile sistit durumunda ise bu beslenme protokolü sayesinde şikayetler en aza indirilmekte hatta ilaca bağımlılık ortadan kalkabilmektedir
İlgili resim

Gaps diyeti için 9 önemli besin

Bu programa başlamak için mutlaka bu konuda uzman bir beslenme uzmanına danışılmalı ve sorunun kaynağına göre uygun bir tedavi planlaması yapılmalıdır. Sağlıklı bir bağırsağa sahip olmak için bu besinlerin tüketimine özen gösterilmesi gerekmektedir.

Kemik suyu
Ev yapımı yoğurt
Ev yapımı turşu
Hindistan cevizi yağı
Avokado
Tatlı patates
Balkabağı
Kırmızı pancar
Yer elması
gaps diyeti ile ilgili görsel sonucu


5 yorum:

  1. Biraz katı bir diyetmiş gerçekten :( Artık ne kadar uygulanırsa :) Baya da bilgi dolu yazın.Ben de biraz Haşimato Tirodi hastalığını araştıracağım şimdi :) Öptüm seni şeker :)

    YanıtlaSil
  2. Canım bu diyetlerden gidebilmeyi çok istiorum Haşimotolu olarak. Ama bu katılık beni korkutuyor tam 2011 en bu yana niyet ediyorum olmayoooor !!!:(

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten katıymış :(
    Peynirsiz bakliyatsız tahılsız çok zor

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı okudum. Beslenme konusundaki tüm düşüncem değişti. Bloğumda kitabı tanıtmıştım. Son derece etkileyici ve yol gösterici bir kitap. Kesinlikle faydalı buldum.

    YanıtlaSil
  5. baya zor bir diyet ama alışınca epey rahatlar bünye ..ahh şekerden uzaklaşabilsek :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.