Dangal Filmi

Cuma akşamı uzun zamandır ara verdiğimiz "sinema gecesi" yaptık. Kış geliyor, artık daha sık yaparız. Alırız patlamış mısırları ailecek film keyfi yaparız inşallah.
dangal filmi konusu ile ilgili görsel sonucu
Aamir Khan filmlerini çok seviyorum. 3 Aptal, Yerdeki Yıldızlar ve son olarak ta bu filmine bayıldım. Zaten sanırım son zamanlarda "Aamir Khan yapıyorsa güzeldir" diye bir inanç oluştu gibi geliyor bana. Yani bende öyle düşünüyorum , sosyal medyada da bu yönde yazılar okuyorum.
dangal filmi konusu ile ilgili görsel sonucu
Ailecek izlenecek film arayışınızda bence bu filmi ve bahsettiğim diğer iki filmi ilk sıralara koyabilirsiniz.
Dangal filminin konusuna gelirsek;  Mahavir Singh Phogat bir güreşçidir. Ancak maddi sebeplerden dolayı güreşi bırakmak zorunda kalmıştır. Tek hayali ülkesine bir altın madalya getirmektir ama bırakmak zorunda kalınca bu hayalini bir oğlu olunca gerçekleştirmeyi planlar. Ama "kul plan yapar tanrı gülermiş" , Phogat'ın 4 tane kızı olur. Her doğumdan sonra kız olduğunu öğrendiğinde büyük hayal kırıklığı yaşar ve en son hayalinden vazgeçer. Taaa ki bir gün 2 büyük kızı mahalledeki erkekleri dövene kadar:)  O anda kafasında bir ampul yanar ve kızlarını güreşçi yapmaya, kendisinin getiremediği altın madalyayı onların getireceğine inanmaya başlar. Her sabah 5'te kızlarını uyandırıp antreman yaptırır. Kızlar önceleri bu durumdan çok şikayet etseler de zamanla uyum sağlarlar. Hatta Hindistan da kız çocuklarının 14 yaşında evlenip yemek, temizlik yapmak, çocuk yapmak , çocuk bakmak dışında pek alternatifleri yoktur. Köyde herkes babalarıyla ve kızlarıyla dalga geçer ama bu Phogat'ı yıldırmaz.
dangal filmi konusu ile ilgili görsel sonucu
Tam bir azim, disiplin ve kararlılık hikayesi. Çok ilham veren bir film. Gerçekten yaşanmış bir hikaye. Sonunda iki kızı da ülkelerine altın madalya getirirler ve bence en önemlisi bir sürü kıza ilham olurlar. Onlar başarılı oluncaya kadar kızlarını güreşçi yapmayı düşünmeyen babalar madalya aldıktan sonra güreşçi yapmaya çalışırlar kızlarını. Rol model olurlar.

dangal filmi konusu ile ilgili görsel sonucu 
Film boyunca Hindistan'ın ne kadar az gelişmiş olduğunu,halkın çok fakir olduğunu görüyorsunuz. Gelenek ve adetler , cahillik , kadına değer vermeme gibi bir sürü şey gözünüze çarpıyor. 
O yüzden kızların başarılı olmasına çok mutlu oluyorsunuz. Ve herşeyde olduğu gibi azim ve disiplinle yapılamayacak şey yok sonucuna varıyorsunuz.
 Filmde Aamir Khan bir sahnede diyor ki "Hindistan da erkekler seçiyor kadınları, ben kızlarıma güreşle evlenecekleri erkeği seçme şansı veriyorum. Onların daha değerli olmaları için çabalıyorum".
Dilerim böyle filmler, böyle babalar artsın. Sonuç olarak filmi çok sevdim ve özellikle kız çocuklarına özellikle tavsiye ediyorum.

18 yorum:

  1. Amir Khan benim için de 10 numara. Dangal aklımda, izleyeceğim bir ara

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaliteli yapımlar gizli kalamaz adaş daha çok artsın inşallah

      Sil
  2. Daha izleyemedim ama çok seveceğimi biliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. geçen ay izledim sevdiceğimle, çok beğendik bunu da =)

    YanıtlaSil
  4. Güzel oluyor bu adamın filmleri.Uygun zamanda izleyeceğim tabi ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adam isim yapmış güzel iş yapmak konusunda.

      Sil
  5. Aklımızdaydı, bir türlü denk getiremedik eşimle. Zannederim bu hafta yakalayacağım:) Her izleyen çok beğendiğini söylüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde uzun süre denk getiremedik Sezer. Aklımızda olsun ilk fırsatta izleriz.

      Sil
  6. ben de çok beğenerek izlemiştim. hele ki yaşanmış bir hikaye olduğunu öğrenince daha da çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende filmin sonunda öğrendim yaşanmış bir hikaye olduğunu ve gerçekten daha da mutlu oldum Büşra.

      Sil
  7. Bu film gerçek bir efsane..tüm anne babalar ve çocuklar birlikte izlemeli hatta okullarda izletilmeli...

    YanıtlaSil
  8. Ah bu Amir Khan yok mu Tanrı Onu Korusun şekerim :)
    İnstagramda görmüştüm paylaşımını, ben de izlemek isterim, özellikle canım yeğenim Ecenin de bize eşlik etmesini isterim. ama biraz daha mı büyümeleri lazım acaba demir ile ece; 8,5 yaşındalar, çok çabuk sıkılıyorlar herşeyden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanrı Amir Khan ı korusun ve kutsasın:) Ezgi 9 yaşında çok uykusu olmasına rağmen sıkılmadan izledi . Demir de izler bence cok eglenceli

      Sil
  9. Bu kış bizde böyle sinema geceleri yapalım diye niyetleniyoruz hakan ile not aldım filmi

    YanıtlaSil
  10. Bende bir Aamir Khan hastasıyım. Tüm filmleri gibi bu filmde muhtesemdi.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.