Multitasking - Çoklu İşlem Becerisi

multitasking ile ilgili görsel sonucu


Bu resim size tanıdık geliyor mu? Her kadın biraz böyle aslında öyle değil mi? Çünkü kadınsan çocuklarına bakmak, evini temizlemek, yemek yapmak, güzel olmak, zayıf kalmak , alışveriş yapmak, çalışmak, vb..... çok şey yapmak zorundasındır. 
Sıradan bir günden örnek vermek istiyorum. Geçen hafta (geçenden önceki haftaydı:))) sabahtan işten izin aldım. Ezgi'yi dişe götürmek için. Ama o sıralarda Arda'yı da başka bir doktora götürmem gerekiyordu ve hemen onun içinde randevu ayarladım. Çünkü işten her zaman izin alınmaz:)))) Bu arada iğneleme yapmadan geçemeyeceğim, neden eşler değilde daha çok kadınlar yapar bu takibi? Çünkü erkeklerin işleri hep kadınlardan daha önemlidir. Yani genelde böyledir. Sabah uyanınca randevu saatine kadar bir yandan kahvaltı bir yandan da  akşama gelecek misafir için yiyecek bir şeyler hazırladım, evi toparladım. Sonrasında hep birlikte evden çıktık. Önce Ezgi'yi dişçiye sonra Arda'yı kontrole götürdüm. Sonra akşam için alışveriş yapıp tam eve dönecekken "karnımız acıktı" dediler. Bir şeyler yedik, onları eve bıraktım ve işe döndüm. Sonrasında dedim ki kendime "sen süper bir kadınsın". Evet hepimiz her gün buna benzer şeyler yapıyoruz, hepimiz süper kadınız aslında. 
multitasking ile ilgili görsel sonucu

Süper kadınsın dedim kendime, sonra çevremdeki insanlarda takdir etti beni(pek yapmasalarda). Eşim mutlu, çocuklar mutlu , işler bitmiş . Ama peki ya ben? Yorgun. Hep yorgun. Çocuklar hep yatmak istediğimden şikayetçi. Eşim yorgun olmamdan. Arkadaşlarım muhabbet etmememden. Geçenlerde gittiğim Mindfulness Eğitiminde an'da kalın diyordu. Yani bir işi yaparken yapacağınız bir sonraki işi düşünmeyin. Mümkün mü? dedim bende kendi kendime. Düşünüp plan yapmazsam kim yapacak o işleri? Benim gibi düşünen biri daha varmış(bence herkes aynı şeyi düşündü ama bir tek o sordu), eğitimciye "bu nasıl mümkün olabilir?" diye sordu. O da aslında zihnimizi sürekli meşgul ettiğimiz zaman zamanı verimli kullanamadığımızı aksine verimsiz kullandığımızı anlattı. Bir işi yaparken diğerini planlamanın çokta bir marifet olmadığını söyledi. Aaaa değilmiymiş:))))) 
Yani şöyle dedi özetle; plan yapmak için , düşünmek için zaman ayırın sonrasında yaptığınız işe odaklanarak yapın işlerinizi. "Deneyin kesinlikle işe yarıyor" dedi.
multitasking ile ilgili görsel sonucu

Sonra ben denemeye çalışmaya başladım. Aslında işlerim de aksama olmadı. Zihnim daha rahat sanki. Yani demem o ki aynı anda bir sürü şey yapmak zorunda değilsiniz. Ve bu verimli olmadığı gibi çokta yorucu. Daha sakin bir zihin daha mutlu bir zihindir. Sakin bir zihin için de önceden planlayıp sonrasında sürekli onu düşünmemeniz gerekiyor. Yine aynı işleri yapıyorsunuz ama daha az yorularak. Ne kadar harika değil mi?


12 yorum:

  1. Gerçekten öyle tüm kadınlar hele hele anneler süper kadın bence de. :))) Karikatür her şeyi anlatıyor. Hatta benzer bir reklam filmi vardı çok hoştu. Benim annem aşçı, itfaiyeci, doktor vs....:))Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  2. kadınların yaptğı işe çok saygıyla yaklaşılmıyor sanki oyalanasın diye çalşıyor kadın, geçenerde mızmızlandm üf çalşmak istemiyorm artk dedim, ilk cümle doğurursun çocuğunu oturursn evinde oldu başka bir ortamda yine aynı muhabbet ve yine aynı tepki :s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu aralar evde olma fikri bana mantıklı gelmeye başladı Meltem. Verimsiz olmak istemiyorum tabi ki ama hem çalışıp hem diğer tüm sorumluluklarıda yapmak zorunda olmak zorlamaya başladı sanki beni:(

      Sil
  3. Demek ki biz daha becerikliyiz:)) Plan konusunda yazılana katılıyorum.Hayat biz plan yaparken geçiip gidiyor.Anı yaşarken mutluysak ne mutlu bize.Aklımız daha sonra yapacağımız işteyse:( geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle becerikliyiz Mehtap. Plan yapmakla o kadar meşgulüzki an'ı kaçırıyoruz.

      Sil
  4. Benim için çok zor, hep bir sonraki adımı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim içinde çok zor ama yapabiliriz , biraz çaba:)

      Sil
  5. bu öneriyi düşüneceğim
    sürekli planlarım ben de
    inanır mısın 1 sene sonrayı bile planlıyorum :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plan yapacağız tabi Fatma ama sürekli onu düşünmeyeceğiz. Yani yapıp bitireceğiz ve o an'ın tadını çıkaracağız.

      Sil
  6. Sırf aceleci tezcanlı yapım ve mükemmelliyetçiliğim yüzünden çok yıprandım bu konuda.. yavaş yavaş sırayla yapma durumunu otutturur gibiyim.Barış Özcan ın bu konuda bir videosu vardı çok güzeldi..onu bulup izlemeni isterim

    YanıtlaSil
  7. denerim adaş :-)

    Sevgiler

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.