Kadın. | Banu Çiftçi | TEDxBahcesehirUniversity



Operatör Doktor Banu Çiftçi'yi İnstagramı aktif kullanıp bilmeyen yoktur herhalde? O bir instagram fenomeni. Kadın Doğum Uzmanı ve gönüllü doktorluk yaptığı için dünyanın bir çok yerinde çalışmış, halen de çalışıyor. Çok güzel, zarif ve güler yüzlü. Pozitif elektiriği ve samimiyeti paylaştığı fotoğraflardan bile hissediliyor. 
Bu sabah başka bir TED Konuşması ararken 31 Mayıs 2017 tarihli yukarıda paylaştığım konuşmasına rastladım. Vaktiniz olursa izleyin diyorum çünkü genelde hiç kimsenin bilmediği , hakkında annelerimizden, çevremizden öğrendiğimiz yarım yamalak, yalan yanlış bilgilerle dolaştığımız regl(adet olma), hamile kalma gibi konuları gayet basit ve şekillerle açıklamış, anlatmış. 
Toplumda ki kadın" korkusunu çok güzel anlatmış. Yüzyıllardır kadına karşı bu şiddetin, ezmeye çalışmanın kadının gücünden korkudan kaynaklandığını düşünmüşümdür. Banu Çiftçi'de "kadın" kelimesinin korku verdiğini söylüyor. Ayrıca kadın sünnet konusunu da anlatıyor. Dinlerken tüylerim diken diken oldu:(
Kadın meselesi benim meselem, senin de meselen. Hatta toplumun meselesi. Mesele olmaktan çıkması için çaba gösterelim.  Daha çok bilgilenelim ki çocuk doğması, insanlığın neslinin ilerlemesi için gerekli , biyolojik olarak mükemmel bir mekanizmadan utanmayalım. 
Bu çok zarif, tıp doktoru yani bilim insanı, ruhu da kendisi gibi güzel kadına ve onun gibi kadınlara kulak verelim. Rol modelimiz böyle güzel insanlar olsun. Kadınlar için daha güzel bir dünya olsun. Kadın iyi olursa zaten dünyayı daha iyi bir hale getirir:)))

8 yorum:

  1. yok hiç görmedim ben o kadar çok sosyal medya fenomeni var ki hepsine ulaşmamız mümkün değil. Ama bu şekilde faydalı bilgi veren maalesef çok az...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru çok fazla fenomen var ama bize içi dolu fenomen lazım:)))

      Sil
  2. Ben de ilk defa gördüm.Çok etkili ve güzel konuşuyor.Duygulandım izlerken.Teşekkürler canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sonunda gözyaşlarımı tutamadım Yurdagülcüm.

      Sil
  3. Ben bu kadının hastasıyım yani bayılıyorum :D Küçükken hep kadın doğum uzmanı olmak istemiştim

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkürler
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.