JOY Filmi

Görsel sonucu
İki önceki postta yazdığım Joy Mangano'nun hayatını konu alan filmi izledim dün akşam. Handan'ın yazının altına yaptığı yorumu okuyunca "izlemeliyim" dedim. Yaklaşık 2 saat süren bir film . Mücadelenin, kararlılığın, vazgeçmemenin anlatıldığı bir film.joy filmi ile ilgili görsel sonucu

Filmi izlerken ilk çuvallayışından sonra "ben burada pes etmiştim" dedim. Sonrasında defalarca çuvallamasına rağmen devam etmesini hayranlıkla izledim ve "eeee bu işler öyle kolay olmuyor" dedim.Kadın başarılı olmuş ama olana kadar ne zorluklar çekmiş, insanlar sözlerini tutmamış, yalan söylemiş, dolandırmışlar onu ama vazgeçmemiş işte. 
Filmde eşiyle boşanmış olmasına rağmen eşi evinin bodrum katında yaşamaya devam ediyor olması bana çok ilginç geldi. Eski eşi çok iyi dostu oluyor. Başarısız bir adam olmasına rağmen onu her zaman korumaya çalışıyor. "Çocuklarımın babası, dostum" diyor mesela. Bizde olsa diye düşündüm :) boşandıktan sonra dostkalmak, birbirini desteklemeye devam etmek mümkün olmazdı. Zaten filmi anlatan büyük anne "onlar Amerika'nın en iyi boşanmış çifti, boşansalar bile dostlukları hiç bitmedi, birbirlerine destek olmaya devam ettiler" diyor. Gerçek mi merak ettim. Çünkü filmin tanıtımında "çoğu gerçek, azı kurmaca" yazıyordu. 
İlgili resim
Robert De Niro baba rolünde ve çok gıcık bir baba. Ama Joy herkesi idare ediyor. Babası annesini terk ettikten sonra yataktan çıkmayıp sürekli dizi izleyen annesiyle birlikte yaşıyor. İki çocuğu, eski eşi hep birlikte aynı evde yaşıyorlar. Hatta babası onları terk edip gittiği kadın tarafından yine Joy'un evine getiriliyor ve o da eski kocasıyla bodrum katta kalmasına izin veriyor.Bize göre ilginç ilişkiler vesselam:)))
joy filmi ile ilgili görsel sonucu
Bradly Cooper'da filmde onu destekleyen yapımcı rolünde. Çocukken en iyi arkadaşı, eski eşi ve  satış kanalına çıkmasına yardım eden Bradley Cooper en iyi dostları. Babasının son sevgilisi de maddi yönden destekliyor, ya da yatırımcı oluyor demek daha doğru olur. Ama babası sevgilisinin yanında olup kızını yalnız bırakıyor . 
Her şeye rağmen Joy başarılı oluyor ve kendisi gibi mucitlere yardım ediyor. Film bu sahneyle bitiyor. İnsanlar ona gelip icatlarını anlatıyorlar. 
Aslında hepimizin bir şeyin daha iyi, daha kolay yapılmasını sağlamaya yönelik fikirleri var ama hiç birimiz bu fikirlerimizi hayata geçirmiyoruz. Birisi yaptığında da "bende düşünmüştüm yeminlen:))))" diyoruz. Ama buluşunuzun prototipini yapıp patentini almanız, daha sonra da üretecek ve satacak yerler aramanız gerekir. Genelde insanlar bunu yapmazlar. 
Eğer bir şeyler yapmak istiyorsanız , bir buluşunuz varsa, ya da bir hayal kırıklığına uğradıysanız bu filmi kesin izleyin derim. Motivasyonunuz ve azminizi arttırıcı etki yapar:)))


9 yorum:

  1. İlgimi çekti.İzlemeliyim ben bunu :)

    YanıtlaSil
  2. Bende bu akşam izliyim birkaç gündür çocuk erken yatınca film izler olduk :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de izliyim o zaman motivasyona ihtiyacım var :)

    YanıtlaSil
  4. Aslında çocuk olunca anne babalar dost kalmayı başarmak zorunda. Konu ilginç değil ama film guzel galiba. İzleme listenize alalım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Joy'un azmine hayran kalmamak elde değil. İnsan her şeyden önce kendine inanıp güvenmeli.
    Filmi izlerken yapımcıyla Joy arasında bir yakınlık olacak mı diye çok bekledim ama önceliği işlerine verdiler. :)

    YanıtlaSil
  6. izlemiştim güzeldi..

    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  7. Bu filmi izlerken, (ki kendisini izlememdeki sebep kadın oyuncularda oscar adayı olmasındansı) uleyn bu işler böyle mi yürüyormuş diye ağzım bir karış açık bırakarak yarı şaşkınlık yarı hayranlık gibi duygularlaydı... Garip bir cümle oldu farkındayım, idare et :))
    Gerçek olmayacak kadar komik ve sıradışı bir aile demiştim ve sonra gerçek olduğunu görmüştüm azıcık araştırdığımda. Tamam kadın çok azimliydi ama ben de icat edebilirdim o mobu ahahaaaa :) İşte dediğin gibi uygulamadaki yavaşlık ve tembellik bizi bu hale getiriyor :)

    Öpüyorum seni ♥

    YanıtlaSil
  8. Yazınız filmi izlettiriyor. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Jeniffer Lawrence ı severim zaten...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.