Bullet Journal Nedir?

Son zamanlarda çok sık rastlamaya başladım "Bullet Journal" kelimesine. Ne ki diye merak edip araştırma yaptığımda aslında genel bir tanımla ajanda olduğunu gördüm. Yani cep telefonlarımız, hatırlatıcı takvimlerimiz vb.... her şeyimiz var ama yinede defter tutmak daha fonksiyonel. Eski usül her zaman iyidir:) 

İlgili resim
Bullet journal aslında noktalı defter demek. İnternet sitesi bile var ve internete "bullet journal" derseniz çok fazla örnek görebilirsiniz. Bu noktalı defteri istediğiniz gibi siz dolduruyorsunuz. İsterseniz yapılacaklar listesi yapın, isterseniz o gün başınızdan geçen güzel bir anınızı yazın isterseniz resim yapıp süsleyin. Yani özgürsünüz.
Ben ilk fırsatta yapmayı planlıyorum. İlla noktalı olması gerekmez sanırım, noktalı olması sadece resim falan yapacaksanız sizi sınırlamamaya yarar. 
Boş, tercihen noktalı, bir defter alıp planlamaya  başlıyorsunuz. Hani derler ya "söz uçar yazı kalır". Bu deftere yazdıklarınızda kalacak ve daha net görmenize olanak sağlayacak.

bullet journal nasıl yapılır ile ilgili görsel sonucu

Hayal gücünüzle sınırlı sadece. Ben mesela her günün tarihini atıp o gün yapmayı planladıklarımı yazmayı ve günün sonunda hangilerini bitirdiğimiz görmek için kullanmayı düşünüyorum. Çünkü gün içerisinde dikkatimizi dağıtacak şeyler, beklenmedik olaylar oluyor. Yazdığımız zaman unutma ihtimalimiz azalıyor.
bullet journal kelime anlamı ile ilgili görsel sonucu
Okulda da yazarak çalışmayı severdim ben. Kesinlikle daha kalıcı bir yöntem. Hatta kopya hazırlarken öğrenip kopyaları kullanmaya ihtiyaç duymayan çok arkadaşım olmuştur:))) Yani yazmak iyidir:) Benden bir öneri olarak ta her güne olumlu bir cümle yazın bence. Ya da o gün öğrendiğiniz güzel bir sözü not edin. Sadece yapılacaklar listesi sıkıcı olur bence. Kenar süsü bile yapabilirsiniz, ilk okuldaki gibi. Kime ne ki? sizin defteriniz. 
bullet journal kelime anlamı ile ilgili görsel sonucu
Ayrıca canınızı sıkan olayları da yazdığınızda olaya dışardan bakma ihtimaliniz olur ve kendi hatalarınızı görürsünüz. Yazmak iyidir. Yazmak terapidir. Terapide önerilen yöntemlerden biri de kötü olayları, olumsuz duygularınızı yazın, sonra da yakın" yöntemidir. Yakın ve bir daha o konuda düşünmeyin. Bunun amacı aslında bilinç altımızla iletişim kurmaktır. Bilinç altımız sembollerle çalıştığı için sembolik olaylarla daha kolay öğrenir. Kağıdı yırtıp attığımızda "üzüldüm bitti" dediğimizde bunu bir eylemle desteklemiş oluruz ve biter:))) İşe yaramasının sebebi budur. 
Bullet journel'la daha organize olmak , yazıp yırtma yöntemiyle de daha huzurlu olmak mümkün:) Deneyin farkı fark edin:))))

18 yorum:

  1. Yıllardan beri hep yanımda not defteri ve kalem taşırım. Ve her şeyi oraya not alırım.Teknoloji ne kadar gelişse de kağıt kalemin, not defterine birşeyler karalamanın tadı bir başka!

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden bende taşırdım ama akıllı telefonlardan sonra bırakmıştım Sibelynka. Tekrar başlamakta fayda var.

      Sil
  2. Her sene yaptığım bir iş. Yazmayı sevenler için eğlenceli de bir iş.hayaller hedefler olanlar olmayanlarhepsi gözünün önünde....��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En büyük faydası görsellik açısından bence kitchen. Gözünün önünde olunca unutmuyorsun.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Denemeli Aysel. Denedikten sonra yorumlarını paylaşırsan sevinirim:)

      Sil
  4. Ne zaman liste yapmaya kalksam beceremiyorum uygulamaya koymayı Kadriye ama yeniden denemekten zarar gelmez herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün başaracaksın Şebo:)))) sana inanıyorum:)

      Sil
  5. Ben de duygularımı yazarım genelde.Planlı biri olduğum için planlarımı uygulamakta zorlanmıyorum ama denenebilir :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen kesinlikle planlarına uyan bir insansın ama unutmamak için yazılabilir yinede.

      Sil
  6. 5 ayrı defter/ajandada farklı farklı kayıtlar tuttuğumdan, yaklaşık bir senedir uyguladığım yöntem (excel falan çare olmuyor, elimle bizzat yazmam lazım benim) işlerimi gerçekten kolaylaştırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hepimizin zaman zaman yaptığı bir şey ama bunu düzenli hale getirmekten ibaret bu bullet journel. Tebrik ediyorum sizi ben düzenli yapamıyorum.

      Sil
  7. Yıllardır günlük yapacaklarımı not alırım, ancak Bullet Journalı ilk senden duydum. Bir şey daha öğrendim sayende. Her ne kadar elle yazmayı pek sevmesem, her şeyimi dijital ortamda tutsam da, bilgi bilgidir mirim. ;) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Yazmayı çizmeyi listelemeyi seven biri olarak ben bayılıyorum özellikle de süslü püslü olanlara... erinmedim ben de kendime tasarladım. Bir ara tasarladıklarımı instagramıma da koymuştum...haftalık yapmıştım ben de..
    bri söz vardır ya çok severim " alim unutur kalem unutmaz" yazmak bence bir çeşit terapi..
    sevgiler,
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagram da hesabını buldum takip ettim Gelincika. Yaptığın tasarımlara bakmak için:))))

      Sil
  9. Bilirsin ki her daim defterlerim ve her daim listelerim vardır :) Onlar olmazsa kaybolup gidiyor gibi hissediyorum :)

    YanıtlaSil
  10. Yeni keşfettim blogunuzu, merhaba Not almayı hep sevmişimdir. Listeler güzeldir :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.