Kızılcahamam Gezisi


Merhabalar
Hafta sonu Kızılcahamam'a gittik. Yıllardır Ankara'da yaşayıp 1 kere bile gitmemiş olmamıza çok şaşırdım, ama gidince düşündüm bunu:)))
Daha önceki yazılarımda bel fıtığından çok sıkıntı çektiğimden bahsetmiştim. Ve şubat tatilinde Afyon'a Termal Otel'e gittiğimden ve bel ağrımın geçtiğinden de bahsetmiştim. Kaplıcanın bu kadar faydalı olduğunu bilmiyordum. Şimdi ne zaman yanıma birisi gelse belim ağrıyor veya omurgasının bir yerleri ağrıyor dese hemen kaplıcaya gitmesini öneriyorum. Çünkü termal su ağrıyan bölgedeki spazmı çözüyor ve ağrı böylece geçiyor. 
Yani yıllardır hiç merak edip gitmediğimiz Kızılcahamam'a bu yüzden gittik:))) Üstteki resimde Kızılcahamam yazısını görünce "sanırsın burası Hollywood" dedim:)))) Aynı öyle yazmışlar. 

çam otel ile ilgili görsel sonucu
Kızılcahamam'da çok sayıda termal otel var. Hiç bilmediğimiz için ve daha önce hakkında " çok güzel , yeni açılmış" falan gibi şeyler duyduğumuz için Çam Otel'e gidelim dedik. Yukarıda görmüş olduğunuz havuz Çam Otel'in kadınlar bölümü. Erkekler bölümü ve karma bölüm de var. Ancak bu havuzlar normal havuz yani termal su değil. Yine aynı şekilde her bölümde daha küçük termal havuzlar var. Ben de termal havuz için gittiğimden daha çok onları tercih ettim. Ama termal havuzda 10 dakikadan fazla kalınmaması sağlık açısından önemliymiş. 10 dakikadan sonra biraz dinlenmek gerekiyor zaten çünkü nefes almakta zorlanmaya başladım ben 10 dakikadan sonra. Ve yine çok şükür bel ağrıma çok iyi geldi.

Görüntünün olası içeriği: bitki, yazı ve açık hava

Akşam üzeri acıkınca Tripadvisor'da en çok puan alan Tokdoyuran Restoran'a gittik. Yani heralde açı doyurmak kolay asıl mesele toku doyurmakta demişler, ata sözüne atıfta bulunmuşlar. Gezerken gittiğim yerlerde o yöreye has şeyler yemeyi seviyorum, bu yüzden "buraya özgü yemeğiniz ne?" diye sorduk. Kuzu küp kapama isimli bir yemek olduğunu söylediler. Garsonu ve çalışanları çok ilgiliydi ve yemekler de gerçekten güzeldi. 
Görüntünün olası içeriği: 4 kişi, gülümseyen insanlar, oturan insanlar, masa ve iç mekan
Ezgi bize küsmüştü de:)))) O yüzden o kadar mutsuz bakıyor:)))
Görüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi, ayakta duran insanlar, yürüyen insanlar ve açık hava
Şehitler Parkı'nda ki Şehitler Ağacı. Dalları asker künyelerinden oluşuyor. Duyduğuma göre biri şehit olunca künyesini buraya gönderiyorlarmış. Ne kadar çok şehit var değil mi? İnsanın gözleri doluyor. Çok duygulandım bu ağaca bakarken:(
çam otel ile ilgili görsel sonucu

Ayrıca Kızılcahamam çok yeşil bir yer. Huzur veriyor yeşillik insana. Soğuksu Milli Parkı'nın içinde de termal oteller var. Biz gittiğimizde hava epey soğuk olmasına rağmen insanlar piknik yapıyorlardı. Bir gün de buraya piknik yapmaya, ormanda gezmeye gelmek lazım dedik. Özellikle oğlumun içinde kaldı ormanda gezememek . Ama bel ağrıma iyi geldiği müddetçe biz buraya ayda bir geliriz gibime geliyor:))) Termal için olmasa bile orman için yeşillik için gelinir. 
Ankara civarında gezilecek yerler arayışındaysanız kesinlikle Kızılcahamam tavsiye olunur. Ayrıca uzak ta değil 70 km falan merkeze.

22 yorum:

  1. Kızılcahamam'ın termal otellerini hiç kullanmadım Ancak özellikle Soğuksu milli Parkında ve ormanda sayısız kere yürüdüm. Çok keyifli rotalara sahiptir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüyüş içinde harika bir yer Mehmet Bey.

      Sil
  2. Çok güzel bi yermiş kiii.Özellikle yeşillik resmen gidesim geldi :)
    Ağaç çok güzeldi ama yaa ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşillik içinde gezemedim bende içimde kaldı Aysel

      Sil
  3. Bir arkadaşım seneler seneler önce kışın gitmiş, karlı ağaçların arasında dışarıda yüzdüklerini söylemişti. Ben sıcak sudan hiç duramam ama o açık havada karlar arasında kısmına bayılmıştım. O zamandan beri aklımda :)

    Çocuklar ne kadar büyümüşler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende duramazdim Handan ama ağrılar mecbur bıraktı benide.

      Sil
  4. Ne güzel olmuş :)) Restoranın adına bayıldım :D
    Ağacı görünce ben de hüzünlendim...

    YanıtlaSil
  5. Benim ayrılmadan önce sorumluluk yaptığım yer :))Yalnız Kazan girişinde de böyle bir şey var.Kazan'dan geçtiniz ya sağ tarafta :)) Turistik yer olduğu için sanırım öyle yapmışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet geçtik. Kazan'la ne kadar yakınmış Kızılcahamam.

      Sil
  6. Fiyatlar nasıl diyerek direkt konuya gireyim :-)))
    Güzel bir tanıtım olmuş, bu tür yazıları çok seviyorum
    Onlar ki ağaçtaki yaprak kadar çoktular kısmı bitirdi beni
    Gözyaşlarımı tutamadığım günlerdeyim yine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaş Çam Otel 5 yıldızlı bir otel o yüzden günlüğü 80 tl. Günübirlik yani. Ama mesela belediyenin termal banyoları 10 tl'ymiş. Yani her bütçeye uygun seçenekler mevcut. Yemek fiyatları da normal bence hatta uygun bile denebilir Ankara ile kıyasladığımızda. Ağacı izlerken bende ağlamamak için zor tuttum kendimi.

      Sil
  7. mutlaka gittiğimde bu tavsiyeleri dikkate alacağım. çok güzel bir yazı olmuş. Şehitler ağacı ile ilgili bildiğim künyelerin ermeni bir usta tarafından tamamının ücretsiz yapıldığı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa bilmiyordum Ayda. Ankara da bir arkadaşım söyledi . Gerçekten şehitlerin kunyeleriymis

      Sil
    2. Evet, Ermeni usta son derece düşük bir fiyata üstelik bunları paslanmaz olarak yapıyor. Daha sonraki künyeler başkasına yaptırılıyor ve garanti vermesine rağmen yaptığı künyelerin tamamı paslanıyor.

      Sil
  8. Ben de yıllarca Ankara' da yaşadım ama hiç gitmedim:)Gitsem olurmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir daha geldiğinizde değerlendirin bence Turgay Bey

      Sil
  9. ne güzeeeel. bi kere ankaradayken orda karagöl diye bir yere doğa yürüyüşü yapmıştıkdı :)

    YanıtlaSil
  10. Yıllar once iş toplantısı için gidip kalmıştım büyük bir otelde ama adını hatırlamıyorum. karlar kafama yağarken sıcak havuza girmiştim..hiç unutmam harika bir andı..
    inşallah eşim ve oğlumla bir gün yine giderim
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gidersiniz Gelincika çok güzel.

      Sil
  11. Sen dediğinden beri termallere bakıyorum ben de, ama henüz zaman olarak denk getiremedim. Kızılcahamam'ı hep duymuşumdur ama nedense hiç ilgimi çekmemişti bugüne kadar. Algıda seçicilik işte :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.