Diyetisyen Günlükleri


Yaz geliyor , bu ne demek oluyor? zayıflama zamanıııı. Bu yüzden Deniz'le birlikte diyetisyene gittik. Diyetisyen görüşmesinden sonra ertesi gün diyete başlayacağımız için gidip bi son kez waffle  yiyelim dedik:)))) Resimde görmüş olduğunuz waffle'ı ikimiz yedik ama bütün yemedik, paylaştık. Uzunca bir süre yiyememe ihtimaline karşın:)))) Böyle yaptığımız için diyetime uymadığımı sanmayın. 3 gündür acayip sadık bir şekilde diyet yapıyorum. Çok az bir tatlı kaçamağım oldu ama sadece tadına baktım. Yani şimdilik iyi gidiyor.
Diyet listeme diyetisyen sabah kahvaltısı için 2 dilim ekmek verdi. Ama ben hiç ekmek yemediğimi söyleyince "yanlış yapıyorsunuz" dedi. Diyetin sürdürülebilir olması gerektiğini söyledi ve bu bana çok mantıklı geldi. Yani bu diyet olayı "yaptım, tamam zayıfladım , bitti" olmuyor. Bir yaşam şekline dönüştürmek gerekiyor. Zaman zaman blogumda zayıflama serüvenlerimi anlatıyorum. Zayıflıyorum da aslında. Ama diyeti bırakır bırakmaz geri alıyorum verdiğim kiloları. Yo-yo etkisi diyorlar buna. Bu sefer öyle olsun istemiyorum. Radikal şeyler yapıp kilo vermek sağlıklı değil. Çünkü gerçekten de sürdürülebilirlik önemli. Yani kilo veriyorsunuz mutlaka bir şekilde ama onu koruyamıyorsunuz ve bu yüzden hep zayıflama derdinde oluyorsunuz. Misal benim gibi:))))

Her şeyi bir bilene danışmak gerek. Kendi başına kilo vermekte zorlanıyorsanız bir uzmandan destek almak mantıklı bir yol. Yıllardır diyetisyene gitmeye karşı bir insandım "bir sürü para vereceksin, sana şunu yeme, bunu ye vb.... falan diyecek, çok saçma" diye düşünürdüm. Ama kendi kendime denediğim bir sürü deneyimden sonra gitmenin mantıklı olduğuna karar verdim.  Belki para verirsem diyetime uyarım:))) Çünkü biz insanlar böyleyiz maalesef bedelini ödemediğimiz hiç bir şeyi sahiplenmiyoruz. Diyetisyenin bana önerdiği Fitox detoks çayından bahsetmek istiyorum. Detoks yapmak için kullanılıyormuş Eczaneden aldım.27 tl civarı.  Günde 2 defa içmemi önerdi. 3 gündür içiyorum ve çok susattığını söyleyebilirim. Yani çok sık su içirtiyor. 
Kilo verip vermediğime bakmak istemiyorum. Ona odaklanmak moralimi bozabilir diye. Gelişmeleri bildiririm arkadaşlar. Umarım diyet olarak değil yaşam şekli olarak devam edebilirim. 

5 yorum:

  1. O kücümencik bir waffle size birsey yapmazki ablasi yeseydiniz hepsini bir bir 😃 haha azcikta solundan konusayim dedim 😃 ama insallah istediginkz kiloya ulasirsinz bende biraz göbis kaldi.Oda hatira can simidim 😃

    YanıtlaSil
  2. Bana senin kilon fazla gelmiyor ama sen takmış durumdasın sanırım.Umarım kolaycacık hedefe ulaşırsın :)

    YanıtlaSil
  3. Kolay gelsin diyetisyen gerçekten etkili oluyor diyetisyen ile birlikte Doğum sonrası 10 kilo verdim şimdi kendi tecrübemle sadece 3 üzerine çıkamıyorum

    YanıtlaSil
  4. Kolay gelsin o zaman size ve de azimli başarılar diliyorum 👍😀. Azmin elinden hiçbir şey kurtulmazmış ( böyle söylediğime bakmayın ben azmi yakalayamıyorum ki kurtulmasın 😂) Diyetisyen olayını ben de aynı sizin gibi düşünüyorum ama kendi başıma da bir türlü zayıflamayı beceremiyorum 😊. Darısı benim başıma o zaman diyelim sevgilerimle ❤

    YanıtlaSil
  5. Gönlüm seninle, başaracaksın bu sefer ;)
    İnşallah ben de en azından bir başlangıç yapabilirim :/

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.