En Popüler TED Konuşması- Eğitim Sistemi Üzerine

en popüler ted konuşmacısı sir ken robinson ile ilgili görsel sonucu

TED Konuşmalarını biliyorsunuz, daha önceki yazılarımda da bahsetmiştim. Bugün onlardan en çok izlenen konuşmadan bir alıntı paylaşmak istiyorum. Sir Ken Robinson 'un "Okullar Yaratıcılığı Öldürüyor mu?" isimli konuşmasından;

"Geçenlerde resim dersindeki ufak bir kızla ilgili harika bir hikaye duydum-bunu anlatmaya bayılıyorum. Altı yaşındaki kız arka sıralarda resim çizmekle uğraşıyordu, öğretmen bu kızın asla odaklanamadığından şikayetçiydi ama bu derste işler değişmişti. Öğretmen büyülenmişti. Kızın yanına gitti ve sordu, "Ne çiziyorsun?", Kız, "Tanrı'nın resmini çiziyorum," dedi. Öğretmen , "Ama kimse Tanrı'nın neye benzediğini bilmiyor ki" deyince kız, "Birazdan bilecekler" dedi.:)))))

dikkat eksikliği dans ile ilgili görsel sonucu

Bir başka hikaye;
"Gillian Lynne'i ( Amerika da ilk dans okulunu açan ve dünyaca ünlü Cats ve Operadaki Hayalet Müzikalini yapan kişi) Tanıyor musunuz?Bir gün ona "nasıl dansçı oldun" diye sordum. İlginçti. Okuldayken gerçekten umutsuzmuş. Okul ,1930'lu yıllarda, ailesine bir mektup yazmış; "Gillian'ın bir öğrenme bozukluğu olduğunu düşünüyoruz". Konsantre olamıyor sürekli yerinde kıpırdanıp duruyormuş. Sanırım bugün olsa Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu derlerdi. Değil mi? Ama bu 1930'lardaydı ve DEHB henüz icat edilmemişti:)))) İnsanlar bundan mustarip olacaklarını bilmiyorlardı. Her neyse, ailesi Gillian'ı bir uzmana götürmüş. En sonunda doktor gidip Gillian'ın yanına oturmuş ve şöyle demiş "Annenin bana söylediklerini dinledim, şimdi onunla özel olarak konuşmam gerek. Burada bekle, hemen geleceğiz" . Doktor odadan çıkarken masasındaki radyoyu açmış. Annesiyle konuşurken; "Burada durun ve seyredin" demiş. Odadan çıkmalarıyla Gillian ayağa kalkıp müzikle beraber hareket etmeye başlamış. Bir kaç dakika izledikten sonra doktor anneye dönüp "Bayan Lynne, Gillian hasta değil, o bir dansçı. Onu dans okuluna götürün".

Çocuğunuzda bir sorun olduğunu söylediklerinde bu hikayeleri düşünün lütfen.

2 yorum:

  1. Çok sevdiğim iki öykü :)) Hatırlattığın için teşekkürler arkadaşım :))

    YanıtlaSil
  2. İkisi,de farkında lığı olan durumlar ne güzel anlatım olmuş teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.