#heforshe Kampanyası- Cinsiyet Eşitliği İçin Dayanışma Hareketi

Selamlar

Son dönem sosyal medya bağımlılığım twitter. Orada paylaşılan bir linkten(sizde izlemek isterseniz ki izlemenizi şiddetle tavsiye ederim https://www.youtube.com/watch?v=cYIugUh6TzY) izlediğimde haberdar oldum bu kampanyadan. Tam da feministlik hislerim tavan yapmışken:) 
Kısaca size bahsedeyim. Harry Potter filmlerini bilirsiniz. Bayan başrol oyuncusu Emma Watson Birleşmiş Milletler de bir konuşma yapmış  ve ondan sonra bu kampanya duyulmuş. #heforshe , kadın için erkek, yani kadın hakları için erkek desteği. Erkeklere "sen olmazsan kadın hakları olmaz" diyor ve kadınların toplumda ezilmemesi için erkeklerin desteğini istiyor. Emma Watson konuşmasında erkeklere"sen değilsen kim? Şimdi değilse ne zaman?" diyor. Bayıldım konuşmasına. Kampanyayı da gönülden destekliyorum. Emma Watson konuşmasında öncelikle feministliğin tanımını yapıyor ve kötü olarak algılanmaması gerektiğini söylüyor.

İnternet sitesinde tanıtım yazısından bir alıntı:

"Şimdi çabalarımızı birleştirme zamanı. HeForShe cinsiyet eşitliği için, insanlığın bir yarısını, diğer yarısına destek vermek üzere bir araya getiren bir dayanışma hareketidir. Bu dayanışmadan tüm insanlık kazançlı çıkacaktır.
HeForShe Taahhüdü
Cinsiyet eşitliği, sadece kadınları ilgilendiren bir mesele değil, benim de katılımımı gerektiren bir insan hakları meselesidir. Kadınların ve kız çocukların yaşadığı her türlü şiddet ve ayrımcılığa karşı harekete geçmeye söz veriyorum.
Katılıyorum
Dayanışma hareketine katılın ve mesajı yayın. Çevrenizdeki erkekleri de bu dayanışma hareketine katılmaya davet edin".


1 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.