Herşey Bittikten Sonra

Herşey Bittikten Sonra

Selamlar
Hafta sonu İstanbul'daydık ailecek. Her gittiğimde hayran olduğum ama trafiğe çıkınca "yok ya burada yaşanmaz" dediğim büyülü şehir. Bu sefer İstanbul'a biraz acıdım. Ya da o yönünü fark ettim diyebilirim. "Yeditepeli şehri tepe tepe kulanmışlar" Hor kullanılmış bir mücevher gibi değeri bilinmemiş, hırpalanmış. Ama yine de muhteşem, yine de vefakar. 
Üniversitedeyken yurtta ki 3 oda arkadaşım İstanbul'luydu. Her gece uyumadan önce sohbetlerimiz vardı onlarla. Onlar İstanbul'u çok özlediklerini anlatıp iç çekerler, anlata anlata bitiremezlerdi. Hiç anlam veremezdim o zamanlar "altı üstü bir şehir , insan bir şehre aşık olur mu canım" diye düşünürdüm. Şehri güzel yapan içinde yaşayan sevdiklerindir. Şehir sevilmez ki orada yaşadıkların sevilir diye düşünürdüm. Sonra bir gün onlarla birlikte bir hafta sonu Eskişehir'den trenle İstanbul'a gezmeye gittik. Haydarpaşa'da indik. Biz Eskişehir soğuk olduğu için sarıp sarmalanmıştık. Ama İstanbul'a iner inmez esen meltem , sonra vapurla karşıya geçerken denizde ki martılar, vapurda çalan müzik bana "bir şehre aşık olunabilirmiş" dedirtti. Ama ben yinede uzaktan sevmeyi tercih ederim kendisini.
Defalarca gitmeme rağmen Ayasofya'ya gidememiştim. Bu sefer kısmet oldu. Yine içinde kocaman bir iskele vardı. Eşim dedi ki "herhalde 15 yıldır buranın tadilatı bitmedi". Gerçekten de merak ettik niye bitmez ki?


Cumartesi günü Gebze tarafında "Ballıkayalar" diye bir yer varmış. Oraya gittik.  Bir dere ve gölet var. Tam oturacakken çekmişler beni:)
 Resimde tırmanan bir adam var. Dikkatli bakmak lazım görmek için. 
 Tepede bir mağara vardı. İçini merak ettik aslında ama epey yüksekteydi.
    Doğa harikası bir yer. Tavsiye olunur. Bize çok iyi geldi. Çıkardık ayakkabılarımızı, öyle gezdik.Negatif elektirik falan kalmadı. İnsan zaten doğadan uzaklaşınca stres yaşarmış.
Yani İstanbul bize iyi geldi. 3 günlük bir tatilden epey dinlenmiş olarak döndük.


3 yorum:

  1. Güzeldir benim şehrim:-) Biz gözü dönmüş insanlara rağmen hâlâ güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen çok şanslı bazen de çok şanssız olduğunu düşünüyorum Handan. Ama 1.si çoğunlukta.

      Sil
  2. İstanbul korktuğum şehirdir benim... İlk başta hayran kalırım, sonra ürkerim her seferinde...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.