Açlık Oyunları: Alaycı Kuş Part 1


Merhaba
Nihayet Açlık Oyunları Alaycı Kuş filmine gidebildim. Fragmanları yayınlanırken gösterime girer girmez gideceğim diye düşünüyordum ama öyle olamadı malesef. Ben bu seriye bayılıyorum. Gerçekten güzel film yapmışlar. Kitaplarını okumadım, belki de böylesi daha iyi oldu ama kitaplarını okuyanlar bile olumlu yorumlar yazmışlar.
Katniss yani Jennifer Lawrence çok başarılı. Hatta filmi izlerken bana "bu kızdan başkası olmazmış bu filme en uygun kişi" diye düşündüm. Ben Açlık Oyunları serisinin birinci filminden çok etkilenmiştim. İki ve üç o kadar başarılı değil bence ama üçüncü filmde de bir kaç vurucu sahne var ve filmi sadece onlar bile kurtarabilir.
En çok etkilendiğim sahne ki Katniss bu sahnede kendini aşıyor resmen "If we burn, you burn with us" diye bağırdığı sahne. Başkente meydan okuyor "eğer biz yanarsak bizimle birlikte siz de yanarsınız".

İstemeden bir halk kahramanına dönüşen genç kız rolünü çok iyi oynuyor. Bu filmde bu hak kahramanı rolünün sorumluluğunu bir türlü kabul edemiyor. Ama isyanın yüzü olmasını kimse engelleyemiyor.
Bir de göl kıyısında şarkı söylediği sahne var. Alaycı kuşların ona eşlik ettiği sahne. Daha sonra insanlar başkente saldırırlarken hep birlikte o şarkıyı söylüyorlar.İdam Ağacı.Gözlerimin dolmasına engel olamadım. Dinlemek isterseniz tık tık.

Bir de komik olmayan ama güldüğüm sahneden bahsedeyim. Katniss iki aşk arasında, karmaşık duygular içerisinde. Eski sevgilisi ve oyunlarda yakınlaştığı Peeta tehlikeli bir durumla karşı karşıya kaldıklarında Katniss'in "ikisini de mi kaybedeceğim" diye ağlamasına çok güldüm nedense:)))

Sonuç olarak filmi ilk ikisini izlemeden izlemeyin derim ve hatta ben filmi izlerken keşke ikinci filmi izleyip hatırlayıp gelseydim dedim. Unutmuşum bazı şeyleri.


2 yorum:

  1. Ben kitaplarını ardı ardına su gibi okuyup öyle izleme şansına eriştim.
    Film birçok kitap uyarlamasına göre çok başarılı gerçekten.
    Tek eleştirim şu ki ; bence son film-kitap gereksiz detaylar ile sırf para kazanmak için ikiye bölünmüş. 3. kitabı okumuş biri olarak söyleyebilirim ki son filmde izlediklerimiz son kitabın çeyreği bile etmez. Ve güzel yanı şu ki asıl olaylar şimdi başlıyor ...

    YanıtlaSil
  2. Ben esas oğlanların ikisine de ısınamadım kitaptan sonra, ama diğer karakterler iyi:-)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.